
EKSPERYMENTY i DOŚWIADCZENIA – dlaczego są tak ważne ???
Patrząc na zdjęcie taplającego się dziecka w czymś, co przypomina błoto, dorosły pomyśli : „O rany!” lub „Fuj!”

A teraz prześledź jeszcze raz każde zdjęcie. Zwróć uwagę na uchwycone emocje, jakie towarzyszą dziecku podczas tej zabawy.
„Błotko” ze zdjęcia to ostatni etap dzisiejszej zabawy. Zaczęłyśmy od eksperymentu, który nazywamy „Tęcza w słoiku”.

Później, chcąc wykorzystać pozostałe barwniki spożywcze, dolałyśmy do każdego trochę octu. Do plastikowego opakowania wsypałyśmy sodę. Barwiłyśmy sodę przenosząc wodę za pomocą pipety. Podczas połączenia sody i octu nasłuchiwałyśmy delikatnego i przyjemnego dla uszu „syczenia”.

A kiedy nagle rączki powędrowały do foremki i zaczęło się przelewanie wody ze wszystkich słoiczków, postanowiłam dodać do niej mąki ziemniaczanej. Nasza masa w wyniku połączenia wszystkich kolorów wyglądała jak „błotko”. A to nic innego jak ciecz nienewtonowska. I to dopiero była frajda!!

Zabawy tego typu: wzbudzają w dzieciach pasję do tworzenia, eksperymentowania i doświadczania
pobudzają zmysły
niwelują napięcia emocjonalne
uczą dostrzegania związku między przyczyną a skutkiem
rozwijają umiejętności motoryczne.
Warto więc? Warto!
No Comment